SchuttingPlaza.nl: online jouw schutting samenstellen

Online je eigen schutting in elkaar klikken? Dankzij de nieuwe site SchuttingPlaza.nl is dit in enkele minuten geregeld.

Voor Green-Lab ontwikkelde Stormachtig in april 2017 de website SchuttingPlaza.nl. “In samenwerking met de klant creëerden we de frisse huisstijl en bouwden we de configurator in WordPress”, vertelt Tim Kraaijvanger van Stormachtig. “In deze configurator zitten honderden rekenformules verwerkt, waardoor een bezoeker aan het eind van de configurator direct een scherpe prijs voor de schutting krijgt.”

Naast een normale schutting met houten palen of betonnen palen is het bij SchuttingPlaza.nl ook mogelijk om een gepotdekselde schutting te kopen. “Dit is toch wel de trend van de laatste jaren”, vervolgt Tim. “De professionals van SchuttingPlaza.nl komen de schutting niet alleen leveren, maar – indien gewenst – ook plaatsen.”

In vijf minuten de erfafscheiding regelen? Natuurlijk!

Het echte werk begint nu pas. “Dankzij een diepe integratie met Google Analytics kunnen we exact zien waar bezoekers afhaken in het configuratieproces”, zegt Tim. “Pagina’s waar veel bezoekers de site verlaten gaan we optimaliseren.”

De eerste dag dat de site live stond, kwamen er al direct enkele offerte-aanvragen binnen. “De klant heeft er geen werk aan. De bestellingen komen automatisch bij de klant binnen en de klant betaalt direct met Mollie.”

De resultaten
Inmiddels is het juli en staat de website van SchuttingPlaza.nl drie maanden live. Door effectief campagne te voeren slaagde Stormachtig er in om met een campagnebudget van 1.200 euro ruim 150.000 potentiële klanten te bereiken. Het resultaat: in de eerste drie maanden zijn er meer dan duizend offertes aangevraagd.

Gemiddelde webshops hebben een conversiepercentage van 4%. Het conversiepercentage op SchuttingPlaza.nl is echter 15%, oftewel: ongeveer één op de zes bezoekers vraagt een offerte aan. Het gemiddelde offertebedrag op SchuttingPlaza.nl is 6.248 euro. En dat terwijl het gemiddeld 21 eurocent kost om een potentiële klant naar SchuttingPlaza te leiden. Met een conversiepercentage van 15% kun je zelf berekenen hoeveel Green-Lab uitgeeft per offerte: circa een euro.

Zijn er ook verbeterpunten?
Een website is nooit klaar bij livegang en er valt altijd wel iets te verbeteren. Tim: “In eerste instantie moesten klanten direct een aanbetaling doen via Mollie. Hier haakten redelijk wat bezoekers af. Logisch, want een schutting is een flinke uitgave. Zelfs een aanbetaling van 10% bleek nogal te hoog gegrepen. Het betaalsysteem hebben we daarom kort na livegang geschrapt. Nu klanten niet hoeven aan te betalen, is het vertrouwen in SchuttingPlaza.nl veel groter en gaan meer opdrachten door.”